KÖPVILLKOR HITTA NYNÄSHAMN – HANDLA LOKALT

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på butik@hittanynashamn.se.
Vår juridiska namn är: Positive People At Work AB, organisationsnummer 559099-3811, adress Gudby 3, 148 70 Sorunda, Sverige

 

Vi kommer ha flera ”butiker” på vår sida. Men alla betalningar och leveranser skjer genom Positive People at Work AB. För att säkerställa säkerhet och kvalitet. Ni som kund betalar bara till oss, och när produkten är levererad får våra leverantörer sina betalningar. 

 

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när hittanynashamn.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av hittanynashamn.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. hittanynashamn.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och hittanynashamn.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

 

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 %  eller 12 %för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som hittanynashamn.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

 

3. Frakt

Ni kan välja mellan att hämta själv eller hemleverans. Efter din beställning får du instruktioner, då vi har strikta regler när vi levererar färska och frysta livsmedelsprodukter. Vi säljer främst till kunder som bor lokalt och erbjuder endast hemkörning inom Nynäshamns Kommun. Fraktkostnad är 90kr per leverans.  Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.

 

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Bankgiro 

Du kan välja att betala genom bankgiro. Vänligen skriv in din ordernr när du betalar. Varorna är tillgängliga när din betalning bekräftas. 

4.2 Kortbetalning
Vi använder Stripe för kortbetalning för mer info www.stripe.com/se

4.4 Swish
Välj Swish som betalningssätt och du får information i din orderbekräftelse om nummer du swishar betalningen till. När din betalning har registrerats hos oss så skickas din beställning.

 

5. Leveranser

Beställningar  behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar. När ni har beställt och betalningen är godkänd får ni instruktioner om Hämta själv eller om ni har beställt hemleverans inom Nynäshamns Kommun

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager.

 

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då det är problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

 

7. Transport

Positive People At Work AB ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

 

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till butik@hittanynashamn.se

 

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Som kund hos oss erbjuder Hittanynäshamn.se även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter och inte livsmedelsprodukter.

 

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post butik@hittanynashamn.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

 

11. Återbetalningar

Återbetalning sker via banköverföring. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

 

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

 

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@hittanynashamn.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).

Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.

En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud. Har du frågor kring hur vi behandlar din information som titta gärna på vår privacy policy eller kontakta oss på info@hittanynashamn.se.

 

14. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/
Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
”European Commission official website
The Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”